Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below...

Provided By Blogger Yard

පළිගුව සමග එකතු වෙන්න..

10

පළිඟුව දැන් ඔබේ දුරකතනයට

අපේ රටේ සිනමාව - සාමාන්‍ය ප්‍රේක්ෂකයෙකුගේ සටහන

පේරටේ සිනමාව කොයිබටද යන්න පිලිබදව ප්‍රේක්ෂකයෙකු ලෙස මා දකිනා ආකාරය පිලිබද ඔබ සම්පුරණයෙන් එකග නොවෙනවා විය හැකිය.නමුත් පොදුවේ අප සියළුදෙනා එකගවෙන ඒක කාරනයක් ඇත.ඒ අපේ සිනමාවද දිනෙන් දින පරිහානියට යන බවයි.එයට හොදම නිදසුන වන්නේ ලගදි මා දුටු  එක්තරා චිත්‍ර‍පටයක් ලෙසිනි.එහි නම පවා සදහන් කිරිමටවත් වටින්නේ නැත.රොෂාන් රනවන යනු කිසිදිනක දක්ෂ නළුවෙකු නොවේ.එය ඔහුට කරන අපහස  නොවන්නේ ඔහුට වඩා ප්‍ර‍තිභාපූර්ණ රංගන ශිල්පින් අපරට තුල සිටින නිසාවෙනි.අපේ රටේ චිත්‍ර‍පට මා දකිනා ලෙස වර්ග කිහිපයකි.එකක් නම සල්ලි දිලා ටිකට් ගත්ත මෝඩකමට නරඔන චිත්‍ර‍පටවේ,අනෙක නම් සිනමා  ශාලාවේ සේවකයන් සමග මරාගෙන හෝ තම ප්‍රවේශපත්‍රයේ මුදල නැවත ඉල්ලා පිටව යන වර්ගයේ ඒවායේ.තෙවැන්න නම් “සල්ලි උඔලම තියාගනිං“ කියා ශාලාවෙන් පිටව යාමට සිතින වර්ගයේ චිත්‍ර‍පට වේ.ලංකාවේ බොහෝමයක් මුල් කාන්ඩයට වැටෙන අතර පෙර කියු චිත්‍ර‍ටය නම් තුන්වැනි කාන්ඩයටම වැටේ.මෙවැනි චිත්‍ර‍පට තිරගත විම ජාතික ගැටලුවක් වන්නේ ප්‍ර‍තිභාපූර්ණ දක්ෂ,නිර්මානශිලි යොවුන් චිත්‍ර‍පට අධ්‍යක්ෂකවරුන් තම කුලුදුල් නිර්මාන තිරගත කිරිමට අවුරුදු ගනන් බලා සිටිමට සිදුවිමයි.මෙහි අවසන් ප්‍ර‍තිඵලය විය හැක්කේ තම නිර්මාන ඔවුන් විසින්ම අන්තර්ජාලයට මුදා හැරිමයි.එවැනි ප්‍ර‍වනතාවක් අප රට තුල ඇති උවහොත් එය ලාංකිය සිනමාවේ අවසානය බව අමුතුවෙන් කිව යුතු නොවේ.පෙරකී ආකාරයේ අවරගනයේ නිර්මාන පොලිම් පන්නා තිරගත විම තවත් ගැටලුවකි.ඒ නිසා දක්ෂ සිනමාකරුවන්ට වන අසාධාරන මේසායැයි කිවහැකි නොවේ.එයට හොදම උදාහරනය නම්  මෑතදි තිරගතවිම ආරම්භ කල “බයිසිකල්“ චිත්‍ර‍පටයයි.චිත්‍ර‍පටයක් ලෙස මට නම් ඒ චිත්‍ර‍පටය අවුලක් නැත.මන්ද චිත්‍ර‍පට යනු වට්ටෝරුගත ඒවා යයි  මා නොසිතන නිසාවෙනි.එය හොදම නිර්මානයක් නොවුවද අවර ගනයේ එකක් යැයි පැවසිමට නොහැක.මොකද එහි නිර්මානකරුවන් තම නිර්මානය වෙනුවෙන් අවංක උත්සහයක් දරා ඇති බව පෙනෙනෙ නිසාය. එමෙන්ම අන්තර්ජාතික සම්මාන පවා ලැබු මේ නිර්මානයට මෙවැනි ඉරනමක් ලංකාවේ අත්වුයේ ඇයි.එයට සාධක බෝහෝ ගනනක් තිබිය හැකි වුවද පලමු සාදක නම් චිත්‍ර‍පටය කල්ඉකුත්විමකට ලක්වි ඇති බව පැහැදිලිවම පේනේ.ඒ චිත්‍ර‍පටය තත්කාලීන සමාජය නිරුපනය කිරිමක් නිසා මේ ගතිය වැඩිපුර දැනේ.බෝහෝ ප්‍රේක්ෂකයන් නොදන්නා කරුණ නම් එම චිත්‍ර‍ටය නිර්මානය කර වසර 3කට වැඩි කාලයක් පෝලිමේ සිටි බවයි.මීට අවුරුදු 3කට පෙර සමාජයට වඩා දැන් සමාජය වෙනස් වි ඇත.එදා මහා ව්‍යසනයන් ලෙස දුටු දෑ අද සාමාන්‍යකරනය වි ඇත.එම නිසා නිර්මානකරුවා මතුකරන සියුම් රසයන් ප්‍රේක්ෂකයන්ට නොදැනියාමක් සිදුවි ඇති බව මගේ හැගිමයි.තවත් ඉදිරියට නවක නිර්මාණශිල්පින්ගේ නිර්මානවලට මේ ව්‍යසනයම විමට බෝහෝිවට ඉඩ ඇත.
            මුදල්,බලය,හිතවත්කම් මත අවරගනයේ නිර්මාන එලි බසිමින් ප්‍රේක්ෂකයන්ට ලාංකික සිනමාව එපාකරවිම නැවැත්විමට බලධරයන්ට හෝ කේත්‍රයේ බලය කේන්ද්‍ර‍කරගත් කලාකරුවන්ටද උවමනාවක් ඇති බව නොපෙනේ.මේ ව්‍යසනයම වේදිකා නාට්‍ය කලාවටද උදවෙමින් පවති නමුත් කලාව වෙනුවෙන් අවංකව කැපවෙන කලාකරුවන් එනපොට හොද නැතිබව කලිංම වටහාගෙන එයට එරෙහි ගාමක බලයක් වු නිසා යම් තරමකින් හෝ වේදිකා නාට්‍ය කලාව සුරක්ෂිතව පවති.
නමුත් ඇයි අපේ රටේ සිනමාවට මෙවැනි දුර්භාගයක් උදාවුනේ.
සිනමාව තුල තිබෙන කලාත්මක ස්භාවය අතින් අප ඉන්දියාව හා සමාන හෝ ඊට ආසන්න මට්ටමේ යැයි මට සිතේ.නමුත් අප සල්මාන්ලා,ෂාරුක්ලා වෙනුවෙන් මෙහෙ ආදේෂක ලෙස යොදාගත්තේ ගැලපෙන නළුනිලියන් දැක් සැම විට සැකයක් පවති.
අඩුම තරමේ ඉහතකි වර්ගයේ අවරගනයේ නිර්මාන සිනමාශාලාවල ප්‍ර‍දර්ෂනය නොකරන ආකාරයේ නියාමනයක් සකස් නොකලහොත් තව තවත් සල්ලිතියෙන සල්ලාලයන්,උන්මත්තකයන් මේ කලා මාධ්‍ය විනාශ කිරිම වැලැක්විය නොහැක.
    
                                                       *                *                     *

2 comments:

  1. සිංහල ඒවනම් දැන් බලනවා අඩුයි, ඒ බැලුවහමත් අර ඔයා කියපු තුනෙන් එකක් තමයි හිතෙන්නේ. අන්තිමට බැලුවේ හෝ ගාණ පොකුණ යම් තරමකට සාර්ථක නිර්මාණයක් වුනත්
    කතාව තරමක් ඕවර් යනවා වගේ දැනුනා. නළුවෙක් විදියටනම් මං හිතන්නේ හේමාල් රණසිංහට හොඳ අනාගතයක් තියනවා( හොඳ නිර්මාණ ලැබුනොත්).

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් හොද නිර්මාණ ලැබෙනවානම් හේමාල් රණසිංහ,පුබුදු චතුරංග වගේ නළුවන්ගෙන් මීට වඩා හැකියවන් බලාගන්න පුළුවන්

      Delete

‍ඔබේ නිදහස් වටිනා අදහස්ම පමනක් දමන්න.අපිට ඒවා හරියට වටිනවා

 

ආගිය ඇත්තන්

Licence

Creative Commons License
bloggin by Vidumina Foundation is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.
Based on a work at paliguwa.blogspot.com.
Permissions beyond the scope of this license may be available at paliguwa.blogspot.com.

Blog Archive