Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below...

Provided By Blogger Yard

පළිගුව සමග එකතු වෙන්න..

10

පළිඟුව දැන් ඔබේ දුරකතනයට

ක්‍රීඩාවට, කලාවට ලැබෙන අනුග්‍රහය විද්‍යාවටත්ලැබිය යුතුයි

මහාචාර්ය සිරිමලී ප්‍රනාන්දු සභාපති, ජාතික විද්‍යා පදනම ඇත්තට ම තාක්‌ෂණය අපේ ජීවිතේ එදිනෙදා කටයුතුවල කොටසක්‌ වෙලා. ඒත් අපි සලකන්නේ නෑ. අද අපේ ලෝකයේ දියුණුව ගොඩනැ`ගී තිබෙන්නේ මේ තාක්‌ෂණය මතයි. මේ තාක්‌ෂණය රටක්‌ තුළ විසිරෙන්නේ විද්‍යාව පදනම් කරගෙනයි. ඒ නිසා අපිට පිළිගන්න වෙනවා, අපි දකින්නේ නැති වුණත් විද්‍යාව අපිට ඉතා ම සමීප දෙයක්‌ කියලා. මේ එවන් කාල වකවානුවක්‌ නිසා අපි ජනතාවට නිවැරැදි විද්‍යාත්මක දැනුම ලබා දිය යුතු වනවා. බහුතර ජනතාවක්‌ කුමක්‌ හෝ විදුලි උපකරණයක්‌ ක්‍රියාත්මක කරන්නත්, එයින් ප්‍රයෝජන ලබා ගන්නත් දන්නවා. නමුත් බොහෝ දෙනා මේ උපකරණය තුළ අන්තර්ගත වන විද්‍යාව කුමක්‌ ද කියලා දන්නේ නැහැ. අපි මේ විද්‍යාව පිළිබඳව ඔවුන්ට දැනුමක්‌ ලබා දිය යුතුයි. එහෙම වුණොත් තමයි ඔවුනට අවදානමක්‌ නැති ව වඩාත් ප්‍රයේජනවත් වන ආකාරයෙන් බලශක්‌තියේ පිරිමැසීමකින් යුතු ව එම උපකරණය පරිහරණය කළ හැකි වන්නේ. තාක්‌ෂණික උපකරණ භාවිතයෙන් අනිසි ඵලවිපාක ලබා ගන්නේ එහි අන්තර්ගත විද්‍යාව පිළිබඳ අවබෝධයක්‌ නොමැති නිසයි. මේ දේ සෑම ක්‌ෂේත්‍රයකට ම බලපානවා. ජාතික විද්‍යා පදනම පර්යේෂණයක්‌ කරගෙන යනවා. තවම ඒක අවසන් වෙලා නැහැ. කරගෙන යන ආකාරයට අපට වැටහෙන්නේ මේ රටේ බහුතරයට ඉහළ මට්‌ටමක විද්‍යා සාක්‌ෂරතාවක්‌ නැහැයි කියලයි. ඒ ගැන අපි කණගාටු විය යුතුයි. විද්‍යාත්මක චින්තනයක්‌ ගොඩනැඟෙන්න නම් විද්‍යා සාක්‌ෂරතාවක්‌ තිබිය යුතුයි. විද්‍යා සාක්‌ෂරතාව සමාජයේ සැම තරාතිරමක අයකුට ම අත්‍යවශ්‍යයි. මේකට කරුණු කීපයක්‌ බලපානවා. එකක්‌ අපේ අධ්‍යාපන ක්‍රමය, ශ්‍රී ලංකාවේ තිබෙන පාසල් දස දහසකට ආසන්න ගණනකින් විද්‍යා අධ්‍යාපනය ලබා දෙන්නේ පාසල් හය සිය ගණනක පමණයි. ඉතිරි සියලු පාසල්වලට විධිමත් විද්‍යා අධ්‍යාපනයක්‌ ලබා දෙන්න පහසුකම් නැති නිසා බහුතර සිසුන් පිරිසකට විද්‍යා දැනුම ලබා ගන්න හැකි වෙලා නැහැ. මේ තත්ත්වය අපේ රටේ දියුණුවට බෙහෙවින් බලපානවා. සමාජයක්‌ හැටියට අප මේ ගැන දුක්‌ විය යුතුයි. අපේ රටේ ඉහළ තලයේ පාලකයන් පවා විද්‍යාවට පිළිගැනීමක්‌ ලබා දී නැහැ. තොරතුරු තාක්‌ෂණයට නම් කිසියම් තැනක්‌ ලබා දී තිsබෙනවා. මේ නිසා විද්‍යාවේ වෙනත් ක්‌Fෂ්ත්‍රවලට වඩා තොරතුරු තාක්‌ෂණය මඳක්‌ ඉදිරියට ගිsය බවක්‌ දක්‌නට ලැබෙනවා. ඒ වගේ ම පිළිගැනීමට ලක්‌ වන බවක්‌ ද දක්‌නට ලැබෙනවා. විද්‍යාව රට තුළ ප්‍රචලිත කරන්න රාජ්‍ය අනුග්‍රහය අත්‍යවශ්‍යයි. විදුසරට ස්‌තූති කළ යුතුයි, මේ රටේ විදුසරෙන් විද්‍යා සන්නිවේදනයටත්, විද්‍යා දැනුම ලබා දීමටත් ගන්නා උත්සාහයට. විදුසර මේ වන තෙක්‌ වටිනා සේවයක්‌ රටට, සමාජයට කරලා තිබෙනවා. මේ වගේ අවස්‌ථා අපි දකින්නේ ඉතා ම අඩුවෙන්. අවාසනාවකට වගේ වෙනත් ජනමාධ්‍ය ඒ කියන්නේ විද්යුත් සහ මුද්‍රිත මාධ්‍යත්, රාජ්‍ය තන්ත්‍රයත් විද්‍යාව දෙස බලන්නේ වපර ඇසින්. මේ නිසා අපිට බැරි වෙලා තිබෙනවා විද්‍යාව කෙරෙහි පොදු ජනතාව ගේ උනන්දුවක්‌ ඇති කරලා දැනුමක්‌ ලබා දී විද්‍යාත්මක චින්තනයකට යොමු කරවන්න. මම කතුවරුන්ට කථා කරලා තිබෙනවා. ඔවුන්ට විද්‍යාවේ වැදගත්කම පහදා දෙන්නට අපහසුයි. අපි විද්‍යාත්මක ලිපියක්‌ පළ කරන්න දුන්නත් පළ කරන්නේ නැහැ. අපේ රටේ මාධ්‍ය ආයතනවලට විද්‍යාව ගැන අවබෝධයක්‌ ලබා දිය යුතුයි. රජය ක්‍රීඩාවට, වගේ ම, කලා ක්‌ෂේත්‍රයට ඉතා හොඳ අනුග්‍රහයක්‌ ලබා දෙනවා. ඒ නිසා එම ක්‌ෂේත්‍රවල දියුණුවක්‌ වගේ ම ඒ ක්‌ෂේත්‍ර පිළිබඳ දැනුමක්‌ ඇති ජනතාවක්‌ බිහි වී තිබනවා. විද්‍යාවටත් ඒ වගේ අනුග්‍රහයක්‌ ලබා දෙනවා නම් පොදු ජනතාව විද්‍යාත්මක දැනුමෙන් සන්නද්ධ කරන්න පුළුවන්. මේ වෙනස අපි ඇති කළ යුතුයි. මේ රටේ විද්‍යාව ජනප්‍රිය කරන්න වරමක්‌ දී තිබෙන්නේ ජාතික විද්‍යා පදනමටයි. ඒ නිසා අපි විද්‍යාව ජනප්‍රිය කරන්න බැඳී සිටිනවා. අපිට ලැබෙන අරමුදල්වලින් කොටසක්‌ ඒ සඳහා වෙන් කර තිsබෙනවා. නමුත් අපිට කරන්න පුළුවන් වෙලා තියෙන්නේ ඉතා ම සීමීත ප්‍රමාණයක්‌. දිවයින පුරා සම්මන්ත්‍රණ පැවැත්වූවත් සීමීත පිරිසකටයි දැනුම ලබා දෙන්න හැකි වෙන්නේ. නමුත් මාධ්‍යයට ඒ හැකියාව තිබෙනවා. අපි ගුවන් විදුලියේ මිහිම`ඩල කියලා විද්‍යාත්මක වැඩසටහනක්‌ කළා. ඒක හොඳ වැඩසටහනක්‌ වුණා. ඒක රූපවහිනී වැඩසටහනක්‌ ආකාරයට සකස්‌ කරන්න ගියා ම ගැටලු රාශියක්‌ මතු වුණා. විකාශය කරන්න දුන්නේ පාන්දර 06ට සහ රාත්‍රී 10න් පසු කාල සීමාවයි. විද්‍යාව හා සම්බන්ධ වැඩසටහනක්‌ ප්‍රචාරණයට මේ කාල සීමා සුදුසු නැහැ. අපි විද්‍යාව ඉගෙන ගත්තේa ඉංග්‍රී්‍රසි භාෂාවෙන්. එනිසා ඉංග්‍රී්‍රසියෙන් තමයි අපි විද්‍යාව හා සම්බන්ධව හිතන්න පුරුදු වුණේ. ශ්‍රී ලංකාවේ සිතුම් පැතුම් බටහිර සම්ප්‍රදායෙන් වෙනස්‌. ඒ නිසා අපේ සංස්‌කෘතියට ගැළපෙන විදිහට විද්‍යාව ප්‍රචලිත කිරීමත් වැදගත්. ඒ සඳහා ප්‍රයත්නයක්‌ දරලා නැහැ. මේක විශාල අඩුවක්‌. විද්‍යා සන්නිවේදනය වෙන ම කලාවක්‌. මේක තේරුම් ගත් සන්නිවේදකයන් ඉතා ම සීමීත පිරිසක්‌ තමයි ඉන්නේ. වෙනත් රටවල ඉංශ්‍රීසි කථා කරන සමාජයේ වුවත් විද්‍යා සන්නිssවේදනයට හොඳ ඉඩකඩක්‌ ලබා දී තිබෙනවා. යුද්ධය අවසන් කළේ රාජ්‍ය අනුග්‍රහය ලැබුණ නිසයි. ඒ වගේ ම මහජනයා ගේත් ඒ සඳහා ආශිර්වාදය ලැබුණා. ඒ නිසා යුද්ධය දිනුවා. ඒ වගේ ම විද්‍යාව ජනප්‍රිය කරන්න රාජ්‍ය අනුග්‍රහය ලැබිය යුතුයි. සංවර්ධනය වූ රටවල විද්‍යාව ජනප්‍රිය කිරීමටත් විද්‍යා සන්නිවේදනයටත් රාජ්‍ය අනුග්‍රහය ලබා දෙනවා. අපි මේ කියන දැනුම පදනම් කරගත් සමාජයක්‌ දැනුම පදනම් කරගත් ආර්ථිකයක්‌ ගොඩනැ`ගීම සඳහා විද්‍යාව අත්‍යවශ්‍යයි. අපේ ආර්ථිකය සංවර්ධනය කරගන්න විද්‍යාව ඉවහල් කරගත යුතුයි. විද්‍යාත්මක දැනුම පදනම් කරගත යුතුයි. ඒ සඳහා විශාල කාර්ය භාරයක්‌ කළ යුතුයි. විදාඥයන් ඒ අය ගේ කාර්ය භාරයත්, ජනමාධ්‍ය ආයතන ඒ අයගේ කාර්ය භාරයත්, කර්මාන්ත කරුවන් ඒ අය ගේ කාර්ය භාරයත්, විද්‍යාව රට තුළ ස්‌ථාපිත කිරීමට සිදු කළ යුතුයි. අපිට ඉලක්‌කයක්‌ තියෙන්න ඕනේ විද්‍යාත්මක දැනුම පදනම් කරගත් ආර්ථිකයක්‌ ගොඩන`ගන්න. අපේ රටින් පිටරට යවන භාණ්‌ඩවලට තාක්‌ෂණික වටිනාකමක්‌ දෙන්නේ නෑ. අමුද්‍රව්‍ය ලෙසටයි පිටරට යවන්නේ. හේතුව විද්‍යාත්මක අවබෝධයක්‌ නොමැති වීමයි. අධිතාක්‌ෂණය එකතු කරලා අපේ රටේ වැඩි වටිනාකමක්‌ ලබා දී යවන භාණ්‌ඩවල ප්‍රතිශතය සියයට 1.5ක්‌ පමණ සුළු ප්‍රමාණයක්‌. ඒ වගේ ම රට තුළ කරන විද්‍යාත්මක පර්යේෂණ ප්‍රමාණය වැඩි විය යුතුයි. එමෙන් ම අපේ රටේ සංවර්ධනයට අත්‍යවශ්‍ය පර්යේෂණවලට පමණක්‌ ආධාර දිය යුතුයි. එවන් පර්යේෂණ රට තුළ කරන අතර ම ඒ සම්බන්ධව විද්‍යාත්මක දැනුම පොදු ජනතාවට ලබා දීමත් අවශ්‍යයි. මේ හැර විද්‍යා සන්නිවේදනය විෂය ක්‌ෂේත්‍රයක්‌ ලෙසට පිළිගත යුතුයි. විද්‍යඥයන් සහ සන්නිවේදකයන් ගේ එකතුවක්‌ තිබිය යුතුයි. එවැනි එකතුවක්‌ අපේ රටේ දකින්න නැහැ. එවැනි එකතුවක්‌ ඇති වුණොත් ඉදිරි වසර 25 තුළ ශ්‍රී ලංකාව සාර්ථක විද්‍යා සන්නිවේදනයකින් හා විද්‍යා දැනුමකින් සන්නද්ධ කළ හැකියි.

1 comment:

  1. අකුරු ටිකක් ලොකු කරලා ඡේද වෙන් කරලා දෙන්න පුලුවන් නම් කියවන්න ගොඩක්ම ලේසියි.

    ReplyDelete

‍ඔබේ නිදහස් වටිනා අදහස්ම පමනක් දමන්න.අපිට ඒවා හරියට වටිනවා

 

ආගිය ඇත්තන්

Licence

Creative Commons License
bloggin by Vidumina Foundation is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.
Based on a work at paliguwa.blogspot.com.
Permissions beyond the scope of this license may be available at paliguwa.blogspot.com.

Blog Archive